بررسی تاثیر مسیر بازیابی کلمات در هنگام خواندن متن بر دانش تولیدی و دریافتی واژگان

ساسان بالغی زاده؛ سمانه شفیعی

دوره 6، شماره 2 ، دی 1396، ، صفحه 235-258

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.23022.206

چکیده
  تمرینات تولیدی فرصتی را فراهم می کند تا فراگیران بتوانند هم بر معنی و هم بر ساختار تمرکز داشته باشند. چهار نوع مسیر متفاوت بازیابی وجود دارد. پژوهش حاضر سعی دارد مسیر مطلوب بازیابی کلمات در هنگام خواندن و نتیجه هر مسیر بازیابی را بررسی نماید. چهل و هشت فراگیر زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در سطح متوسط در این پژوهش شرکت نمودند. یکی ...  بیشتر